|
SZKOLENIE: KOMUNIKACJA W MIEJSCU PRACY
Cele szkolenia:
- zdiagnozowanie osobistych umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- zwrócenie uwagi na spójność naszego przekazu dla świata
- zdobycie umiejętności bardziej zrozumiałego prezentowania swoich pomysłów
- zdobycie umiejętności świadomego korzystania z wielu środków przekazu
- wypracowanie zbioru zasad - firmowego kodeksu komunikacji, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej
- poprawa jakości życia
Bloki tematyczne - szkolenie 2-dniowe:
- Po co się komunikować?
- od świata zwierząt do Mehrabiana
- wpływ różnic kulturowych na skuteczność komunikacji, kiedy nasz klient jest obcokrajowcem
- bariery komunikacyjne
- Psychologiczne podstawy naszych reakcji
- potrzeby człowieka wg Maslova
- prawa człowieka wg. H. Fensterheima
- wpływ osobowości na sposób naszej komunikacji
- postawy życiowe
- dopasowanie emocjonalne (inteligencja racjonalna i emocjonalna)
- Język ciała i ubioru - komunikacja niewerbalna
- przekonujący język ciała - ćwiczenie postaw, gestów, spojrzeń
- psychologia uścisku ręki
- "pierwsze wrażenie" - prawdy i mity
- elementy analizy osobowości na podstawie ubioru (NAO wg. Tarczyńskiego)
- Komunkacja werbalna
- rola Nadawcy i Odbiorcy
- analiza transakcyjna
- sztuka stawiania kluczowych pytań
- manipulacja, perswazja, argumentacja
- rola asertywności
- Firmowy kodeks komunikacji
- cele i środki komunikacji w miejscu pracy
- my i nasi klienci - jak skutecznie dojść do drugiego człowieka
- kreowanie wizerunku firmy poprzez właściwą prezentację
- jak korzystać z wiedzy o typologii klientów w nietypowych sytuacjach (reklamacja, presja, manipulacja)
Metody szkoleniowe
Zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, oparte na doborze nowoczesnych technik (praktyczne sesje, gry, testy, panele dyskusyjne, wymiana poglądów i doświadczeń, warsztaty motywacyjne, ćwiczenia z zakresu umiejętności osobistych oparte na dowartościowaniu, warsztaty refleksji indywidualnej i grupowej, prace w grupach tematycznych).
|
|