|
SZKOLENIE: KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Cele szkolenia:
- zdiagnozowanie osobistych umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- zdobycie umiejętności bardziej zrozumiałego prezentowania swoich pomysłów
- zdobycie umiejętności argumentacji i komunikacji perswazyjnej w celu zwiększenia swojej skuteczności
- poprawa funkcjonowania grupy pracowniczej jako zespołu
- poprawa jakości życia
Bloki tematyczne - szkolenie 2-dniowe:
- Psychologiczne podstawy naszych reakcji
- potrzeby człowieka wg Maslova
- prawa człowieka wg. H. Fensterheima
- wpływ osobowości na sposób naszej komunikacji
- postawy życiowe
- dopasowanie emocjonalne (inteligencja racjonalna i emocjonalna)
- Język ciała i ubioru - komunikacja niewerbalna
- przekonujący język ciała - ćwiczenie postaw, gestów, spojrzeń
- psychologia uścisku ręki
- "pierwsze wrażenie" - prawdy i mity
- elementy analizy osobowości na podstawie ubioru (NAO wg. Tarczyńskiego)
- Komunkacja werbalna
- rola Nadawcy i Odbiorcy
- analiza transakcyjna
- sztuka stawiania kluczowych pytań
- manipulacja, perswazja, argumentacja
- rola asertywności
- Bariery w komunikacji
- osądzanie
- utrudnienia percepcyjne
- siła stereotypu
- niespójność komunikacji niewerbalnej
- Grupa jako zespół
- cele działania zespołu
- moja osobista rola w zespole - zrozumienie i akceptacja
- fazy rozwoju zespołu
- komunikacja formalna i nieformalna
- budowanie porozumienia oraz dostosowanie komunikacji do typu odbiorcy i etapu projektu
Metody szkoleniowe
Zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, oparte na doborze nowoczesnych technik (praktyczne sesje, gry, testy, panele dyskusyjne, wymiana poglądów i doświadczeń, warsztaty motywacyjne, ćwiczenia z zakresu umiejętności osobistych oparte na dowartościowaniu, warsztaty refleksji indywidualnej i grupowej, prace w grupach tematycznych).
|
|